вторник, октомври 19

ЗА КЛОШАРИТЕ В ЕВРОПА

Бях на посещение в европейска Гърция. Посрещнаха ме с думите: „Ти не си българка! Те са черни и мръсни.” Не ми стана добре от такова определение, заболя ме, все пак ми бе останало някакво достойнство. Как се живее тук при такова предизвестено отношение? Не ми се ще да обиждам никого, но след няколко дни разбрах, че в нашата южна съседка, подгонени от мизерията в българските гета, преди доста години са се установили цели фамилии цигани. Те са много и  пръснати из цяла Гърция.  Със своя бит и поведение са дали актуална визия за българите като груби, шумни, пазарящи се неграмотни тарикати. които за комат хляб вършат неквалифицирана работа на парче. Изнесени са на туфи в Гърция, в различните й райони са заселени цели села. И тези български цигани днес помагат на гръцката страна да се справи с кризата... наред с тях тук се трепят и албанци.  От циганин хаир да видиш, казваше баба ми, та и ГЪРЦИЯ, която е получавала помощите от ЕС години преди това, се е оставила да й работят европейските хитреци. Ама така им се пада като не са искали да се напънат по градините и са разчитали на наемна работна ръка, без да й плащат. То се връзва едно в друго - правилото на Вуте:  те си мислят, че им работя, аз си мисля, че ми плащат...
Е, ще се оправи ли гръцката икономика?...

Няма коментари:

Публикуване на коментар