вторник, октомври 19

Историята на ръждясалия ключ

Метален ключ, с ръжда покрит,
търсеше компания на плажа.
Подал  пластмасова глава от пясъка,
възпря на хлапето  босите нозе.
Каква ли тайна е скрита в  мокрите недра?
Извадил  острието му от пясъка,
съзря ръждата върху него
и старателно започна да я чисти.
Чу скърцащ шепот от дланта си:
„Хвърли ме обратно във водите,
не ме връщай пак при хората!
Но първо чуй моята история...
Отключвах и заключвах къщата
на мъж, жена и две деца.
Любов, смях, игри, целувки...
Цар  Щастие седеше в дома.
След  две лета жената влезе в ковчег,
изнесоха я през моята врата.
Мъжът потъна в скръб.
Две лета отключвах и заключвах
тъжно скърцащата врата.
Но тук от плажа той доведе втората жена.
Поиска и успя да се промени.
Жената и мъжа обичаха любовната игра.
Ала две деца чакаха храна,
две деца плачеха в нощта...
Минаваха лета.
Жената стана царица на дома.
Кавги, раздори, изневери,
алкохолни ругатни –
жената искаше дома.
Заслужаваше ли тя това?
Мъжът заключи с мен входната врата
и  ме захвърли в морето.
Дано никога не ме намерят!
Наивна суета...
В солените води ръждясах бързо,
като любовта на двамата.
Сега ме хвърли обратно във водите!”
Зачудено, хлапето сви дланта си.
Ключът, затоплен от детската игра,
потръпна и се плъзна.
Сам падна в солените води.
............................................

С играта на живота дете се запозна.
Искаше му  се,  това да е шега...

Няма коментари:

Публикуване на коментар